czwartek, 4 czerwca 2015

Marynistyczny kufer - krok po kroku

IMG_8867

 Ahoj, przygodo! Tak mi chyba  tęskno za morzem, piaskiem, wakacjami, że podświadomie zrodził się we mnie pomysł na kufer w stylu marynistycznym, na kufer pełen letnich wspomnień : )A więc zabieram Was na przygodę!
















 http://blog.paperconcept.pl/2015/06/kufer-marynistyczny-krok-po-kroku/

Będziemy potrzebowali:
– drewniany kufer
– farby akrylowe: biała, niebieska, czarna, brązowa, czerwona
– pędzle
– serwetka papierowa
– klej do decoupage
– lakier
– bejca lazur kolor heban
– biała konturówka
– szablon z kotwicami
– drewniane spinacze, z których ja oderwałam serca : )
– owalne lub okrągłe drewienko, może być również kształt wycięty z tektury
– gruby sznur np. okrętowy jutowy
– klej na gorąco
– żelazko, papier do pieczenie, papier ścierny

Najpierw, w poszukiwaniu odpowiedniego odcienia, zmieszałam białą farbę z odrobiną czarnej i brązowej i taką szarawą miksturę zabarwiałam kolorem niebieskim aż byłam zadowolona z efektu. Uzyskanym kolorem pomalowałam całą dolną cześć skrzyni i obramowanie wieczka. Dodatkowo zewnętrzne ściany pocieniowałam  mocno rozwodnioną brązową farbą.


Następnie wieczko od środka i na zewnątrz pomalowałam dwukrotnie białą farbą.

IMG_8763

IMG_8780

Po wyschnięciu, pędzlem, naniosłam na wieczko klej do decoupage – klej i lakier w jednym firmy Art Potch. Klej rozprowadziłam pędzlem raz w poziomie, drugi raz w pionie, aby dobrze pokryć nim powierzchnię.
IMG_8788

IMG_8797

IMG_8795

Teraz należy poczekać aż klej prawie całkiem wyschnie, sprawdzamy to co jakiś czas dotykając wieczka palcem. Gdy już nie będzie przyklejał nam się do palca możemy zacząć działać. W międzyczasie rozwarstwiłam serwetkę, potrzebna nam będzie tylko wierzchnia, pojedyncza warstwa.

IMG_8799

Gdy klej już wysechł, nakładamy na wieczko serwetkę i przesuwając dłonią od środka na zewnątrz delikatnie wyrównujemy wzór.

IMG_8804

Kładziemy na wierzch papier do pieczenia i przeprasowujemy całość żelazkiem nagrzanym tak na 2 kropki. Prasujemy ok. 2-3 minut, aż wzór ładnie nam się przyklei. Muszę przy tej okazji pochwalić klej Art Potch, pierwszy raz zastosowałam go przy tej metodzie i serwetka na prawdę pięknie i idealnie się przykleiła.

IMG_8810

Następnie nadmiar serwetki po bokach usuwamy przecierając brzegi papierem ściernym.

IMG_8819

Po przyklejeniu serwetki całość jeszcze raz pomalowałam klejem.

IMG_8823

Na bokach wieczka, przy użyciu szablonu, namalowałam czerwoną farbą kotwice.

Pracę nad skrzynią zakończyłam, więc zostało lakierowanie. Skrzynię polakierowałam 2 razy, wieczko 4- krotnie, szlifując lekko po 2 i 3 warstwie.
Zostały jeszcze do wykonania dodatki do skrzyni. Małe owalne drewienko zabejcowałam lazurem w kolorze heban i za pomocą białej konturówki wykonałam napis.

IMG_8832

Drewienko, kawałek liny i klamerki, które również okleiłam serwetką z tym samym motywem, wszystko to przykleiłam używając kleju na gorąco. A oto efekt końcowy:









zapinki
Pozdrawiam

2 komentarze:

  1. Piękny!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Wygrałaś me wyzwanie!
    Gratuluje!
    Proszę na mail:
    annamaniak@tlen.pl
    dane do wysyłki!

    OdpowiedzUsuń